Redni zunanji servis za motorje Bosch Gen4

5 julija, 2025

Ključ do dolge življenjske dobe vašega e-kolesa

Bosch Gen4 motorji spadajo med najzmogljivejše in najnaprednejše električne pogonske enote na trgu. Vendar pa so tudi ti visokotehnološki sistemi izpostavljeni obrabi in vplivom okolja, zato zahtevajo redno vzdrževanje – še posebej, če jih uporabljate v zahtevnih pogojih.

🔧 Priporočena pogostost servisa

Za optimalno delovanje priporočamo redni zunanji servis vsakih 1000–1500 km ali najmanj enkrat na leto. Gre za servis brez odpiranja motorja, ki pa vseeno bistveno podaljša življenjsko dobo sistema.

Kaj vključuje redni zunanji servis?

  • ✅ Zamenjava levega in desnega tesnila gonilne osi
  • Temeljito čiščenje ležajev
  • Nanos visoko kakovostne in vodoodporne masti, posebej zasnovane za zaščito pred vdorom vode
  • ✅ Pregled in nanos nove tesnilne nalepke oz. lepila

🚵‍♂️ Posebnosti za gorska in trail kolesa

Kolesa, ki se uporabljajo na brezpotjih, v trail parkih in zahtevnih terenih, so izpostavljena veliko večjim obremenitvam – predvsem na gonilni strani motorja, kjer so sile največje. Zato dodatno priporočamo:

  • 🔩 Zamenjavo vijakov nosilca motorja (vsaj na gonilni strani, idealno pa vseh)
  • 🔍 Preverjanje vseh vijakov, s katerimi je motor pritrjen na okvir

Ti motorji niso popolnoma vodotesni, tehtajo približno 3,5 kg, a so izpostavljeni velikim mehanskim obremenitvam. Brez rednega vzdrževanja začnejo težave pogosto že pred 5000 km – in to lahko pomeni nepovratno škodo.

⚠️ Kaj se zgodi brez rednega servisa?

Izkušnje kažejo, da brez servisiranja motor začne:

  • Rjaveti gonilna osovina
  • Pojavlja se zračnost v gonilkah
  • Poveča se obraba ležajev

V ekstremnih primerih se notranjosti motorja ne da več popraviti, saj se gonilna os pri Bosch Gen4 ne da zamenjati.

Zamenjava ležajev na obrabljeni osi ne reši težave – nasprotno, motor kljub novim ležajem deluje z odstopanji, kar še pospeši obrabo in omogoča lažji vdor vode.

🚲 Kaj pa mestna e-kolesa?

Za mestna e-kolesa so razmere nekoliko bolj prijazne. Ob rednem letnem zunanjem servisu in menjavi tesnil ter preverjanju vijakov, taki motorji zdržijo tudi 10.000–15.000 km pred prvim notranjim servisom.

Če pa se vozite v dežju ali skozi luže, priporočamo tudi osnovni notranji servis, ki vključuje:

  • Čiščenje stare masti
  • Nanos nove zaščitne masti
  • Zamenjavo levega in desnega ležaja gonilke

✅ Zaključek

Motorji Bosch Gen4 so vrhunski, a niso brezhibni brez rednega servisa. Če želite dolgo življenjsko dobo, zanesljivo delovanje in zmanjšanje možnosti dragih popravil – poskrbite za redni zunanji servis.

 

Politika zasebnosti

Spoštujemo vašo zasebnost in se zavezujemo, da bomo osebne podatke, pridobljene prek spletnega informacijskega sistema, skrbno varovali in jih brez vaše privolitve ne bomo posredoval tretji osebi oziroma jih uporabili v druge namene. Ker obstajajo v spletnem informacijskem sistemu določene povezave na druge, zunanje spletne strani, ki niso vezane na nas, ne prevzemamo nobene odgovornosti za zaščito podatkov na teh spletnih straneh.

Hkrati se zavezujemo, da bomo po svojih najboljših možnih močeh varovali podatke in zasebnost obiskovalcev spletne strani .

Da bi preprečili nepooblaščen dostop do pridobljenih podatkov ali njihovo razkritje, ohranili natančnost osebnih podatkov in zagotovili njihovo ustrezno uporabo, uporabljamo ustrezne tehnične in organizacijske postopke za zavarovanje podatkov, ki jih zbiramo.

Več: https://drugi-krog.si/politika-zasebnosti/