Nadgradnja BOSCH Gen4 motorja

Opazili smo značilen vzorec okvar na motorjih Bosch četrte generacije, kadar so uporabljeni na električnih gorskih kolesih (EMTB). Iz lastnih izkušenj in velikega števila Bosch Gen 4 motorjev, ki jih obdelajo v eBike Motor Centre delavnici, smo opazili nekaj težav, še posebej pri uporabi motorjev na brezpotjih. Čeprav se Bosch trudi reševati te težave, to žal ne pomaga tistim, ki so že izven garancijskega obdobja. Zato smo, podobno kot pri nadgradnji za motorje Brose, sklenili ukrepati!

https://drugi-krog.si/wp-content/uploads/2024/11/IMG_1112s-long-1024x374-1-640x234.jpg
https://drugi-krog.si/wp-content/uploads/2024/11/2583-768x1024-1-640x853.jpg

Ne bodite eden izmed tistih z okvarjenim motorjem!

Sedaj nudimo nadgradnjo za vse motorje Bosch Gen 4, ki vključuje naslednje korake:

  • Motor razstavimo in odstranimo celoten sklop gonila.
  • Samomazalne plastične puše nosilca gredi zamenjamo v torzijski cevi, da stabiliziramo nihanje gonila.
  • Odstranimo originalni tesnilni obroč torzijske cevi in namestimo samomazalno bronasto pušo Oilite, ki zagotavlja maksimalno podporo gredi. S tem preprečimo nihanje gredi in izboljšamo tesnjenje.
  • Za bronasto pušo namestimo enojno ustničasto tesnilo gredi, katerega ustje je obrnjeno navzven, da prepreči vdor vode v območje gonila in torzijske cevi. S tem se prepreči rjavenje površine gredi, prezgodnja obraba nosilnih puš gredi ter notranja poškodba tiskanine (PCB) in ostalih komponent.
  • Ležaj na levi strani gredi zamenjamo z dvojno tesnjenim ležajem, da preprečimo vdor vode v ali skozi ležaj.
  • Vodoodporno, dolgoživo mast nanesemo med zunanje ležaje in pokrove motorja. To preprečuje, da bi voda zastajala v teh območjih in prodirala v zunanje ležaje.
  • Prav tako odstranimo tiskovino (PCB) in nanesemo silikonski premaz na tesnilo sestava vtičnice.
  • Silikonsko tesnilo dodamo tudi tesnilu pokrova motorja iz aluminija. Vdor vode v to območje povzroča korozijo tesnilnih površin ohišij motorja iz magnezija.
  • Na koncu zaščitimo in premažemo električne priključke motorja, da zmanjšamo korozijo.
https://drugi-krog.si/wp-content/uploads/2024/11/Slide3.jpg
https://drugi-krog.si/wp-content/uploads/2024/11/Slide4.jpg

Cena nadgradnje za Bosch Gen 4 motorje

Cena nadgradnje velja za motor, ki je prispel v brezhibnem delovnem stanju in ne potrebuje dodatnih delov ali popravil. Če ob odpiranju motorja ugotovimo težave, kot so obrabljen ali okvarjen ležaj ipd., vas bomo obvestili o ceni popravila teh težav, preden nadaljujemo z nadgradnjo.

  • Bosch Gen 4, vsi modeli: 198Eur z vključenim DDV*

Če želite brezskrbnost tudi daleč stran od doma ali če želite, da je vaš Bosch motor čim bolj trpežen, vodotesen in zanesljiv, nam preprosto pošljite motor. Ta nadgradnja je obvezna za vsakogar, ki uporablja Bosch motor na e-kolesu za tekmovanja ali dirke.

  • Poštnina znotraj Slovenije: 5.00Eur
  • Poštnina iz Slovenije znotraj držav EU: 25.00Eur
bt_bb_section_top_section_coverage_image
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Vprašanja in Odgovori

Vprašanja o ležajih

Ali lahko ponovno namastim ležaje?
Ležaji v vseh motorjih za električna kolesa (ebike) so že masteni in bi morali biti primerni za življenjsko dobo motorja. Če je ležaj poškodovala voda ali umazanija, bo trajno poškodovan in nobena količina masti ne bo pomagala. Le poskrbeli boste, da bo neizogibna škoda tišja.

Zakaj so ležaji za ebike tako slabi?
Ležaji za ebike so pogosto visokokakovostni, prekomerno dimenzionirani ležaji. Veliko večji in močnejši, kot bi morali biti. Ležaji niso krivi, običajno gre za okolje, s katerim se ležaji soočajo.

Kaj pa, če preprosto nadaljujem vožnjo, glasni ležaji vendarle trajajo dolgo, ali ne?
Ne, ne trajajo dolgo, če gre za motor e-kolesa, ki je vožen v težkih pogojih ali redno umivan. Poglejmo si primer ležaja gonilke: Ko se ležaj obrablja, postanejo kroglice v ležaju manjše, kar omogoča premikanje ležaja in običajno se čuti kot zračnost v gonilki. Ta “zračnost” dvigne tesnila ležaja s svojih mest, kar omogoča vodi in umazaniji, da vstopita v ležaje, kar pripelje do dodatnih težav. Če med vožnjo slišite ležaje, je že prepozno!

Kakšne vrste/kakovosti ležajev uporabljate?
Vedno poskušamo uporabljati originalne ali boljše ležaje. Obstajajo primeri, ko proizvajalec morda raje uporabi ležaj z manjšim trenjem kot pa da prednost tesnjenim ležajem. Če smo opazili, da določen ležaj pogosto odpove na terenu, ga bomo na primer zamenjali z bolje tesnjenim ležajem.

Popravilo motorja in vprašanja o pošiljanju

Koliko stane popravilo mojega motorja?

Kot zelo grob vodnik za večino motorjev e-koles, najnižja cena je približno 60 do 80 eurov, najslabši scenarij pa bi običajno bil od 250 do 350 eurov. (Ni običajno, vendar če je potrebna menjava notranjih delov, se ta strošek lahko preseže. Ponovno boste obveščeni, preden se opravi katero koli delo).

Kakšen je trenutni čas izvajanja?

Trenutno delamo s časovnim okvirom od 10 do 12 delovnih dni od trenutka, ko vaš motor prispe k nam.

Koga naj uporabim za pošiljanje svojega motorja?

Kurirja, ki ga izberete za pošiljanje motorja k nam, je popolnoma vaša odločitev.

Kaj vključuje celovito prenovo?

Vaš motor bo najprej preizkušen, nato bodo vsi notranji deli pogonskega sklopa odstranjeni za ultrazvočno čiščenje in pregled. Vse ležaje na pogonskem sklopu bodo odstranili in zamenjali z originalnimi ali boljšimi. Na vse ustrezne površine se bo nato nanesla nova mast, morda se bodo uporabljale tudi dodatna specializirana maziva, za zaščito pred obrabo ali vdorom vode. Nameščena bodo nova tesnila, O-ringi in sponke. Motor nato sestavimo. (V primeru, da je kakšen del obrabljen, boste obveščeni, preden nadaljujemo in namestimo novi del).

Kaj vključuje servis/popravilo?

Vaš motor je razstavljen in pregledan, nato vas kontaktiramo z poročilom in ceno, preden nadaljujemo s kakršnim koli delom. Običajno se zamenjajo le deli ali ležaji, ki so odpovedali. Pogosto pri določenih znamkah motorjev potrebujemo celovito prenovo.

Splošna vprašanja o motorju

Moj motor škriplje, ali so to ležaji?

 Ležaji običajno ne škripajo. Ko ljudje pripeljejo kolesa k nam s temi zvoki, so razlogi, ki smo jih doslej našli za škripanje ali pokanje motorjev vseh vrst: ohlapni vijaki motorja, (povzročijo škripanje motorja ob okvirju), ohlapni vijaki verižnika na pajku, ohlapne ročice gonilk, škripanje pedala, škripanje sedežne opore, škripanje povezav zadnjega vzmetenja, ohlapen verižnik spredaj (običajno napačen tip verižnika za Bosch ali obrabljeni nosilci pajka za Yamaha). Ohlapni špice v zadnjem kolesu ali škripanje osi zadnjega kolesa. (ko rečemo ohlapno, ne mislimo, da niso zategnjene, ampak niso dovolj tesno zategnjene, da bi preprečile škripanje).

Ali je moj motor vodoodporen?

Odgovor je verjetno ne. Trenutno bi bila komercialna samomor za proizvajalce motorjev e-koles, da bi pravilno zatesnili motor, saj bi to privedlo do dodanega trenja in zmanjšane doseg baterije. To ni videti dobro na primerjalnih grafikonih, ko ljudje odločajo, o nakupu e-kolesa. Večina trenutnih kolesarskih motorjev se zanaša na tesnila prašnih tesnil namesto na kakršna koli posebna tesnila pred vodo. Ta situacija je dovolj dobra za večino cestnih koles, vendar bodo kolesa, uporabljena izven ceste, težavna.

Kako lahko zaščitim svoj motor pred vdorom vode?

 Za nekatere motorje obstajajo izdelki po meri, vendar ne za vse. Obstaja tudi nekaj preprostih korakov, ki lahko pomagajo: Kolo operite pokonci, ne na boku. Shranjujte kolo pokonci, na suhem mestu. Če prevažate kolo za vozilom, poskrbite, da bo motor pokrit, če so ceste mokre. Ne usmerjajte vodnega curka v motor, zlasti na območje gonilne gredi. Ne prečkajte nobene vode globlje od dna motorja.

Če voda pride v moj motor, ali se bo posušila?

Yamaha ima majhno dihajočo membrano, ki omogoča, da se motor sčasoma posuši. Če je vode več kot kapljica, bo motor v težavah. Večina drugih motorjev nima te majhne membrane, in ko je voda znotraj, ne more pobegniti. (motorji niso zagotovo zasnovani za vlago katere koli vrste znotraj njih).

Moja gonilka se včasih zatika, ko potiskam kolo iz garaže?

To je zato, ker je voda vstopila v ležaj med pranjem ali vožnjo. Voda bo zarjavela krogle ležaja na ležajni stezi. To običajno pomeni začetek konca za ležaj.

Ali je v redu, če dam nekaj olja na ležaje ali v gonilko?

Ne! Če menite, da morate dati olje na ležaje, že nekaj ni v redu in zahteva pozornost. Poleg tega ti motorji niso zasnovani za vsebovanje olja znotraj. To lahko povzroči težave s špranjskimi ležaji, vezji, premazi in mazivi. Predvsem pa ustvari zmes masti in olja ki preide tam kjer ne sme biti ničesar in zamaže površine, katere morajo biti čiste. Tudi če kapljate le nekaj kapljic občasno, se bo sčasoma kopičilo.

Ali vožnja v načinu turbo povzroča dodatno obrabo ali poškodbe motorja?

Način ¨turbo¨ ali ¨naj večja pomoč¨ dodaja nekoliko več moči skozi pogonski sklop in zato bo motor morda obrabljen morda nekaj kilometrov hitreje kot pri nekaterih nižjih močnostnih nivojih, vendar po resnici nismo opazili nobene razlike pri nobenem motorju, ki bi bil obrabljen ali odpovedal, ker bi bil uporabljen v svojih višjih močnostnih nivojih.

Ali tuning ali čipi povzročajo kakršno koli škodo?

Nismo še videli nobene škode, ki bi jo povzročila uporaba naprave za odvajanje omejitev motorja.

Kaj lahko povzroči škodo ali obrabo motorja poleg vode in prahu?

Opazimo nekoliko višje stopnje obrabe pri motorjih, ki se uporabljajo s počasno kadenco v visokih prestavah, tako da se motor relativno počasi vrti, vendar poskuša dodati polno moč. Pedaliranje pri višji kadenci (rpm) je zagotovo boljše in bolj učinkovito za motor. Škodo lahko povzročijo udarci pedal in trki, toda to je vse! Motorji so praviloma zelo odporni, če jih lepo vzdržujete.

Kdaj naj opravim servis motorja?

Večina motorjev za e-kolesa niso predvideni servisi in ob suhem bodo trajali tisoče kilometrov. Motorji Yamaha in Impulse so izjema od tega pravila, saj imajo posebno mast, ki se obrabi ali posuši, kar lahko povzroči pretirano trenje in obrabo. Yamaha in Impulse ne dajeta priporočene razdalje za to, vendar bi po naših izkušnjah servisirali Yamaho, ki se uporablja izven ceste po 2.500 do 3.500 kilometrov, in če se uporablja na cesti, 5.000 do 6.500 kilometrov. Priporočali bi servis Impulse motorja najkasneje pri 2.500 kilometrih.

Ali lahko dobim več moči iz svojega motorja?

Trenutno to ni mogoče doseči na preprost način.

Ali lahko zamenjam svoj motor za novejši model?

V nekaterih primerih bi to bilo mogoče, vendar ne tako enostavno, kot se sliši. Motorji se lahko zelo razlikujejo od enega modela do drugega; velikost, vrsta gonila, velikost in položaj vijakov za montažo, vrsta in položaj vtiča za žično povezavo itd. Vse to se lahko spremeni, skupaj z združljivostjo z starejšimi baterijami in krmilniki. Če se spopadete s temi težavami, potem je običajno ceneje in lažje kupiti novo kolo.

Bosch

Vsi motorji Bosch so znotraj zelo različni. Pri diagnosticiranju ali oceni stroška za popravilo je zelo pomembno, da natančno vem, kateri motor imate. Zelo pogosto verjamete, da imate motor 3. generacije, ko dejansko imate motor 2. generacije. Upam, da vam bo ta stran pomagala pravilno prepoznati vaš motor.

Katera generacija je moj Bosch motor?

Generacija 1

Gen 1 Bosch “Classic” Line 50 Nm (2011 – 2014) Večinoma nameščen na cestna kolesa, vendar uporabljen tudi na nekaterih zgodnjih električnih gorskih kolesih, kot so Moustache in Haibike.
Bosch Gen 1 “Classic”

Generacija 2

  • Gen 2 Active Line 48 Nm 2014 – 2018 Večinoma nameščen na cestna kolesa. Zgodnji motorji so bili srebrne barve, poznejši pa črni.
  • Gen 2 Performance Line 50 Nm za prestavne pogone, 63 Nm za prestavne menjalnike 2014 – 2019 Nameščen na cestna kolesa in nekatera zgodnja električna gorska kolesa. Zgodnji motorji so bili srebrne barve, poznejši pa črni.
  • Gen 2 Performance Line CX 75 Nm 2017 – 2019 Večinoma nameščen na električna gorska kolesa, ki jih poganja Bosch, in nekaj cestnih koles. Ker je bil ta motor nameščen do leta 2019 in ga je neposredno nadomestil motor Bosch 4. generacije, se pogosto zamenjuje z motorjem za cestna kolesa 3. generacije.
    Bosch Gen2 Perfomance Line
    Bosch Performance Line CX

    Generacija 3
  • Gen 3 Active Line 40 Nm 2018 – Še vedno aktualen. Motor za cestna kolesa za vožnjo po ravnem, mestu in dolgo življenjsko dobo baterije.
  • Gen 3 Active Line Plus 50 Nm 2018 – Še vedno aktualen. Motor za cestna kolesa za mestno vožnjo s strminami. Enak motor, nekoliko več moči, vendar še vedno boljša poraba baterije.
  • Gen 3 Performance Line (ni na voljo v različici CX) 65 Nm 2018 – Še vedno aktualen. Motor za cestna kolesa za ture, tj. daljše višje vzpone. Prav tako je nameščen na nekaterih cestnih kolesih. (NI NAMEŠČEN NA GORSKA KOLESA) OPOMBA: Velik verižnik, ki ni uporabljen pri motorju 2. generacije
    Bosch Gen3 Active Line
    Bosch Gen3 Active Line(pozor na veliki verižnik)
    Generacija 4
  • Gen 4 Performance Line CX 75 Nm Motor za gorska kolesa. Pozneje nadgrajen na 85 Nm 2020 – Še vedno aktualen
  • Gen 4 Speed Line in Cargo Line motorji so tudi na voljo, vendar so vsi motorji zasnovani posebej za določeno nalogo in porabo baterije.
    Bosch Gen4 Perfomance Line CX

Ali moj Bosch motor zahteva redno vzdrževanje?

Motorji Bosch niso zasnovani za servisiranje in jih je treba popraviti le, če začnejo odpovedovati. Motorji so zatesnjeni za celotno življenjsko dobo in ob suhosti bodo delovali brez težav več kot 80.000 km.

Moj Bosch motor se sliši nekoliko grobo, ali naj nadaljujem vožnjo, dokler ne preneha?

Ne! Če med vožnjo slišite, da je vaš motor hrupen, je že prepozno! Ležaji so odpovedali, kroglice v ležaju se bodo hitro obrabljale; ko se obrabijo, postanejo manjše, kar povzroči, da se tesnila ležaja dvignejo s svojih mest, kar omogoča vodi ali umazaniji, da neposredno vstopita v motor! Vsi motorji e-koles se tako okvarijo, ko so ležaji obrabljeni, in to je domino učinek. Ne prezrite nobene spremembe v glasnosti vašega motorja, obstajajo meje, kar je mogoče popraviti.

Zakaj ležaji odpovejo, ali so slabe kakovosti?

Ležaji, nameščeni v večini motorjev Bosch, so izjemno visoke kakovosti in dobro tesnjeni, vendar čeprav se ležaj klasificira kot “tesnjen”, ni vodotesen! Največkrat so odporni na vodo in prah. To velja za 99% motorjev e-koles na trgu.

Zakaj motorjev za ebike ne zatesnijo pred vodo in umazanijo?

Zelo enostavno bi bilo zatesniti motor med fazo načrtovanja, vendar tesnila povzročajo trenje in trenje pomeni porabo baterije. Za proizvajalca bi bil komercialni samomor, če bi izdali motor, ki bi dosegel 10km manj od svojega konkurenta.

Moj motor škriplje, ali ležaji odpovedujejo?

Ležaji običajno ne škripljejo. Ležaji običajno ropotajo, mletijo, hrustajo občasno ali se zatikajo. Običajno ne škripljejo. Škripanje običajno povzročijo ena od naslednjih stvari:

  • Ohlapni vijaki motorja. To povzroči, da se aluminijasto ohišje motorja škriplje proti aluminijastemu okvirju.
  • Škripanje sedežne opore v okvirju (večina hrupa se prenaša po okvirju in izvira iz območja motorja).
  • Ohlapna gonilka
  • Če je nameščen pajek za verižnik (Gen 3 in 4), preverite vijake verižnika
  • Škripanje pedal
  • Če je nameščena vzmetna povezava, preverite škripanje vzmetnih povezav
  •  Ohlapna os zadnjega kolesa

Ali lahko dobim dodatna tesnila za svoj motor Gen 4?

Trenutno ni dodatne zaščite za motor Gen 4, vendar so že vgrajena nekatera precej dobra tesnila na tem motorju. Odvisno bo od vaše terenske vožnje, navad čiščenja, vremenskih razmer itd., kako pogosto jih je treba odstranjevati in ponovno mastiti.

Ali bo namestitev čipa poškodovala ali obrabila moj Bosch motor?

Nismo videli nobene škode, ki bi jo povzročila uporaba naprave za odstranitev omejitev na motorju.

Kaj lahko povzroči poškodbo ali obrabo mojega motorja, razen vode in prahu?

Opazimo nekoliko višje stopnje obrabe pri motorjih, ki se uporabljajo pri nizki kadenci v visokih prestavah, tako da se motor relativno počasi vrti, vendar poskuša dodati polno moč. Vrtljaji s višjo kadenco (obrati na minuto) so zagotovo boljši in učinkovitejši za motor. Poškodbe lahko povzročijo udarci pedal in padci, vendar to je to! Motorji so običajno zelo trpežni, če se za njih pravilno skrbi.

Kdaj naj opravim vzdrževanje mojega motorja?

Motorji Bosch niso mišljeni za servisiranje, če se ohranjajo suhi, bodo zdržali tisoče kilometrov.

Ali lahko dobim več moči iz svojega motorja?

Trenutno ne.

Ali lahko svoj motor zamenjam za novejši model?

V nekaterih primerih bi bilo to mogoče, vendar ne tako preprosto, kot se sliši. Motorji se lahko zelo razlikujejo od modela do modela; velikost, vrsta gonilke, velikost in položaj nosilnih vijakov, vrsta in položaj priključka za žično povezavo itd. Vse to se lahko spremeni, skupaj z združljivostjo s starejšimi baterijami in krmilniki. Če se spopadate s temi težavami, potem tudi z usklajevanjem verige, višino gonilke, položaj gonilke naprej in nazaj itd. Potem imate velikost zobnika, prestave itd. Običajno je na koncu dneva trenutno ceneje in lažje kupiti novo kolo.