Servis in Popravilo Motorjev E-koles

Z Navdušenjem Naznanjam Sodelovanje z eBike Motor Centre

Uradno smo združili moči z renomiranim eBike Motor Centre, vodilnim imenom v svetu popravil in vzdrževanja motorjev e-koles.

Naletel sem na izziv kot kolesarski serviser – po preteku garancije proizvajalci praktično ne nudijo podpore. Rešitev, ki jo ponujajo, je pogosto zamenjava celotnega motorja, kar predstavlja visok in običajno nepotreben strošek. To težavo delimo serviserji in prodajalci e-koles. Kljub naši želji po pomoči strankam, smo omejeni v svojih možnostih. Zato sem stopil v stik z EbikeMotorCentre, ki ponuja rešitve za ta izziv. Izdelujejo izboljšane dele in rešitve za motorje e-koles, po poteku garancijskega obdobja. Ta nova pot me navdušuje kot entuziajsta kolesarjenja in serviserja, ki se posvečam reševanju težav motorjev E-koles.

Kot pri vsakem začetku se tudi sam srečujem z določenimi težavami, največja med njimi je uvoz servisnih delov iz Združenega Kraljestva v Slovenijo, stroški so visoki, in postopki dolgotrajni. Zato naprošam za potrpljenje. Vedno se bom potrudil, da nudim storitev v najkrajšem možnem času. S časom, ko bomo skupaj z EbikeMotorCentre vzpostavili skladiščenje tudi v EU, bodo stvari potekale hitreje.

Druga težava pa je, da ne glede na to, da veliko okvar se da obnoviti, zamenjati ali popraviti, nekatere pa ne moremo saj nimamo na razpolago določenih rezervnih delov. V takem primeru, če ocenim, da določeni kosi so še uporabni vam ponudim odkup vašega motorja in če imamo obnovljeni motor na razpolago ga lahko vam ponudim za odkup.

bt_bb_section_top_section_coverage_image
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image
https://drugi-krog.si/wp-content/uploads/2023/10/specialized_news_960x499px.jpg
https://drugi-krog.si/wp-content/uploads/2023/10/Brose-Crankshaft-assembly-1536x1024-1.jpg
https://drugi-krog.si/wp-content/uploads/2023/10/4516530-200.png

Popravilo in Obnova

Popravilo motorjev

Popravilo motorjev je zahtevno delo, ki zahteva natančnost in jasno določene postopke, poleg zahtevnega znanja, ki ga je treba pridobiti zaradi pomanjkanja informacij, potrebna je ustrezna oprema, kot je stiskalnica, posebni ključi, primerni in preizkušeni izdelki. Za našo storitev stojijo mnoge ure izkušenj in na stotine popravljenih motorjev, ki spet delujejo kot novi. Ponosen sem, da lahko ponudim svoje storitve in inovacije v Sloveniji. Namesto samo zamenjave jermena in klasičnega tesnila se posvečam temeljitemu razstavljanju motorja del po delu. Cilj je analizirati in oceniti stanje ter zamenjati ali preprečiti morebitno prezgodnjo obrabo. Zaradi izkušenj se zavedam, kateri deli so občutljivi in običajno dovzetni za večjo obrabo.

POMEMBNO:

Pri popravilu se lotimo dela zelo resno, skoraj kot bi šlo za svoje lastno kolo, s sočutjem do stranke. Zato ne opravljamo samo zamenjave dela, temveč vsakemu motorju temeljito očistimo in namažemo vsak posamezen del. Motorji niso popolnoma hermetično zaprti, kot se pogosto verjame, temveč so zasnovani tako, da v majhnih količinah vstopajo voda in blato – to se ne more spremeniti. Vendar pa lahko predvidimo in izvedemo preventivno mazanje ležajev, ki imajo stik s zunanjostjo motorja. Z ustreznimi mazivi začasno zatesnimo zunanje odprtine.

Nadomestni deli, ki jih uporabljamo:

Primerjave so nepotrebne, vendar žal moram reči, da so nadomestni deli, ki jih uporabljam, veliko kakovostnejši od originalnih. Na primer, za sklopke so vodila okoli zobnikov iz plastike (originalni deli), medtem ko jih naš dobavitelj oblikuje iz nerjavečega jekla.

V Sloveniji ponujamo popolno storitev popravila in obnove za eBike motorje Bosch, Brose, Impulse, Panasonic in Yamaha.

Upoštevajte: Trenutno ne sevisiramo motorjev Shimano.

Kako nam pošljete svoj motor

Če je mogoče, odstranite svoj motor ali naj to stori vaš lokalni kolesarski servis(če nimate znanja za odstraiti gonilk, pustite jih na motorju), nato pa sledite tem preprostim korakom:

OBRAZEC ZA NAROČILO

Izbrali boste lahko možnost servis/popravilo ali nadgradnja. Izpolnite obrazec za naročilo, ki bo samodejno posodobil naše sisteme, tako da bomo vedeli, da je vaš motor na poti, in kakšno vrsto dela potrebujete. V tem trenutku ni treba stopiti v stik z nami. Ne potrebujemo vaših številk za sledenje ali informacij, da je vaš motor na poti.

Natisnite kopijo obrazca za naročilo in jo priložite v škatlo s motorjem.

Dobro zapakirajte motor – Glejte spodnje nasvete za pakiranje in nam motor pošljite na spodnji naslov.

Pošljite na naslov:

Drugi krog, Alen Haber s.p.
Škocjan 40 C,
6000 Koper-Capodistria
Slovenija

Nasveti za Pakiranje

Poskrbite, da je motor dobro zapakiran. Običajno je dovolj veliko mehurčkovino in močno škatlo.

NE UPORABLJAJTE velikih zračnih blazinic, saj ko počijo, vaš motor ne bo zaščiten. Ne pozabite priložiti kopije obrazca za naročilo ali nečesa, kar vas identificira.

Kaj se zgodi nato ko bo vaš motor sprejet in obdelan?

 Vas bomo obvestili, da je vaš motor prispel.

Opomba: Kateri koli datum popravila, ki ga navedemo, je samo približen. Pogosto lahko predčasno opravimo delo.

Nato vas bomo znova kontaktirali, ko bo vaš motor pregledan ali popravljen (odvisno od vaše izbire del na stopnji naročila).

Ko je vaš motor končan, vam bomo poslali elektronski račun z možnostmi plačila, vključno s povezavo za varno plačilo s kartico.

Ko je plačilo opravljeno, vam bomo motor poslali nazaj, čim prej. Podatki za sledenje bodo sledili po e-pošti/SMS neposredno od našega kurirskega podjetja.

Če iz kakršnega koli razloga ne želite nadaljevati s popravilom, bomo motor znova sestavili in ga poslali nazaj. Zaračunali vam bomo samo za stroške pošiljanja, stroškov dela ne bo.

Kaj je Servis/Popravilo?

Vaš motor bo testiran, razstavljen in pregledan. Nato vas bomo kontaktirali s poročilom in ceno, preden nadaljujemo s kakršnim koli delom.

Običajno se zamenjajo samo deli ali ležaji, ki so odpovedali. Pogosto pri določenih modelih motorja se zahteva celotna prenovo.

Navodilo za Izvedbo Popolne Obnove

Če želite prihraniti čas, nam lahko naročite popolno obnovo motorja že na obrazcu(glejte cene spodaj). To nam bo prihranilo čas, da ne izpostavimo stik z vami glede ugotovitev(če to ni potrebno).

Vaš motor bo testiran in nato bodo vsi notranji deli pogonskega sklopa odstranjeni za ultrazvočno čiščenje in pregledani.

Vsi ležaji pogonskega sklopa bodo odstranjeni in zamenjani z originalnimi ali boljšimi. Na novo se namaže z posebno mastjo vse relevantne površine za zaščito pred obrabo ali vdorom vode. Namestijo se nove tesnilke, O-ringi in zaponke.

Motor je nato sestavljen in ponovno preizkušen. Če je kateri koli del zarjavel, pokvarjen ali obrabljen prek mej, ki niso sprejemljive, vas bomo kontaktirali, preden nadaljujemo s montažo novega dela.

Koliko Stane Obnova e-Bike Motorjev? *Vse cene vključujejo DDV

Bosch

  • Classic (Gen 1)                              €257.00*
  • Active Line (Gen 2)                       €315.00*
  • Performance Line (Gen 2)           €315.00*
  • Performance Line CX (Gen 2)     €315.00*
  • Active Line (Gen 3)                        €257.00*
  • Active Line Plus (Gen 3)               €257.00*
  • Performance Line (Gen 3)            €257.00*
  • Performance Line CX (Gen 4)      €362.00*

Brose

  • C, T &S 1.2e, 1.2 & 1.3                    €355.00*
  • S-Mag 2.1                                         €355.00*

Opomba: Obnova ne vključuje ojačanih ležajev ali jermena.

Impulse

  • 2.0 & 2.3                                            €224.97*
  • Evo & Evo RS                                    €252.62*

Yamaha

  • PW                                                     €257.95*
  • PW-SE                                               €257.95*
  • PW-ST                                               €257.95*
  • PW-X                                                 €257.95*
  • PW-X2                                               €257.95*

Vprašanja in Odgovori

Vprašanja o ležajih

Ali lahko ponovno namastim ležaje?
Ležaji v vseh motorjih za električna kolesa (ebike) so že masteni in bi morali biti primerni za življenjsko dobo motorja. Če je ležaj poškodovala voda ali umazanija, bo trajno poškodovan in nobena količina masti ne bo pomagala. Le poskrbeli boste, da bo neizogibna škoda tišja.

Zakaj so ležaji za ebike tako slabi?
Ležaji za ebike so pogosto visokokakovostni, prekomerno dimenzionirani ležaji. Veliko večji in močnejši, kot bi morali biti. Ležaji niso krivi, običajno gre za okolje, s katerim se ležaji soočajo.

Kaj pa, če preprosto nadaljujem vožnjo, glasni ležaji vendarle trajajo dolgo, ali ne?
Ne, ne trajajo dolgo, če gre za motor e-kolesa, ki je vožen v težkih pogojih ali redno umivan. Poglejmo si primer ležaja gonilke: Ko se ležaj obrablja, postanejo kroglice v ležaju manjše, kar omogoča premikanje ležaja in običajno se čuti kot zračnost v gonilki. Ta “zračnost” dvigne tesnila ležaja s svojih mest, kar omogoča vodi in umazaniji, da vstopita v ležaje, kar pripelje do dodatnih težav. Če med vožnjo slišite ležaje, je že prepozno!

Kakšne vrste/kakovosti ležajev uporabljate?
Vedno poskušamo uporabljati originalne ali boljše ležaje. Obstajajo primeri, ko proizvajalec morda raje uporabi ležaj z manjšim trenjem kot pa da prednost tesnjenim ležajem. Če smo opazili, da določen ležaj pogosto odpove na terenu, ga bomo na primer zamenjali z bolje tesnjenim ležajem.

Popravilo motorja in vprašanja o pošiljanju

Koliko stane popravilo mojega motorja?

Kot zelo grob vodnik za večino motorjev e-koles, najnižja cena je približno 60 do 80 eurov, najslabši scenarij pa bi običajno bil od 250 do 350 eurov. (Ni običajno, vendar če je potrebna menjava notranjih delov, se ta strošek lahko preseže. Ponovno boste obveščeni, preden se opravi katero koli delo).

Kakšen je trenutni čas izvajanja?

Trenutno delamo s časovnim okvirom od 10 do 12 delovnih dni od trenutka, ko vaš motor prispe k nam.

Koga naj uporabim za pošiljanje svojega motorja?

Kurirja, ki ga izberete za pošiljanje motorja k nam, je popolnoma vaša odločitev.

Kaj vključuje celovito prenovo?

Vaš motor bo najprej preizkušen, nato bodo vsi notranji deli pogonskega sklopa odstranjeni za ultrazvočno čiščenje in pregled. Vse ležaje na pogonskem sklopu bodo odstranili in zamenjali z originalnimi ali boljšimi. Na vse ustrezne površine se bo nato nanesla nova mast, morda se bodo uporabljale tudi dodatna specializirana maziva, za zaščito pred obrabo ali vdorom vode. Nameščena bodo nova tesnila, O-ringi in sponke. Motor nato sestavimo. (V primeru, da je kakšen del obrabljen, boste obveščeni, preden nadaljujemo in namestimo novi del).

Kaj vključuje servis/popravilo?

Vaš motor je razstavljen in pregledan, nato vas kontaktiramo z poročilom in ceno, preden nadaljujemo s kakršnim koli delom. Običajno se zamenjajo le deli ali ležaji, ki so odpovedali. Pogosto pri določenih znamkah motorjev potrebujemo celovito prenovo.

Splošna vprašanja o motorju

Moj motor škriplje, ali so to ležaji?

 Ležaji običajno ne škripajo. Ko ljudje pripeljejo kolesa k nam s temi zvoki, so razlogi, ki smo jih doslej našli za škripanje ali pokanje motorjev vseh vrst: ohlapni vijaki motorja, (povzročijo škripanje motorja ob okvirju), ohlapni vijaki verižnika na pajku, ohlapne ročice gonilk, škripanje pedala, škripanje sedežne opore, škripanje povezav zadnjega vzmetenja, ohlapen verižnik spredaj (običajno napačen tip verižnika za Bosch ali obrabljeni nosilci pajka za Yamaha). Ohlapni špice v zadnjem kolesu ali škripanje osi zadnjega kolesa. (ko rečemo ohlapno, ne mislimo, da niso zategnjene, ampak niso dovolj tesno zategnjene, da bi preprečile škripanje).

Ali je moj motor vodoodporen?

Odgovor je verjetno ne. Trenutno bi bila komercialna samomor za proizvajalce motorjev e-koles, da bi pravilno zatesnili motor, saj bi to privedlo do dodanega trenja in zmanjšane doseg baterije. To ni videti dobro na primerjalnih grafikonih, ko ljudje odločajo, o nakupu e-kolesa. Večina trenutnih kolesarskih motorjev se zanaša na tesnila prašnih tesnil namesto na kakršna koli posebna tesnila pred vodo. Ta situacija je dovolj dobra za večino cestnih koles, vendar bodo kolesa, uporabljena izven ceste, težavna.

Kako lahko zaščitim svoj motor pred vdorom vode?

 Za nekatere motorje obstajajo izdelki po meri, vendar ne za vse. Obstaja tudi nekaj preprostih korakov, ki lahko pomagajo: Kolo operite pokonci, ne na boku. Shranjujte kolo pokonci, na suhem mestu. Če prevažate kolo za vozilom, poskrbite, da bo motor pokrit, če so ceste mokre. Ne usmerjajte vodnega curka v motor, zlasti na območje gonilne gredi. Ne prečkajte nobene vode globlje od dna motorja.

Če voda pride v moj motor, ali se bo posušila?

Yamaha ima majhno dihajočo membrano, ki omogoča, da se motor sčasoma posuši. Če je vode več kot kapljica, bo motor v težavah. Večina drugih motorjev nima te majhne membrane, in ko je voda znotraj, ne more pobegniti. (motorji niso zagotovo zasnovani za vlago katere koli vrste znotraj njih).

Moja gonilka se včasih zatika, ko potiskam kolo iz garaže?

To je zato, ker je voda vstopila v ležaj med pranjem ali vožnjo. Voda bo zarjavela krogle ležaja na ležajni stezi. To običajno pomeni začetek konca za ležaj.

Ali je v redu, če dam nekaj olja na ležaje ali v gonilko?

Ne! Če menite, da morate dati olje na ležaje, že nekaj ni v redu in zahteva pozornost. Poleg tega ti motorji niso zasnovani za vsebovanje olja znotraj. To lahko povzroči težave s špranjskimi ležaji, vezji, premazi in mazivi. Predvsem pa ustvari zmes masti in olja ki preide tam kjer ne sme biti ničesar in zamaže površine, katere morajo biti čiste. Tudi če kapljate le nekaj kapljic občasno, se bo sčasoma kopičilo.

Ali vožnja v načinu turbo povzroča dodatno obrabo ali poškodbe motorja?

Način ¨turbo¨ ali ¨naj večja pomoč¨ dodaja nekoliko več moči skozi pogonski sklop in zato bo motor morda obrabljen morda nekaj kilometrov hitreje kot pri nekaterih nižjih močnostnih nivojih, vendar po resnici nismo opazili nobene razlike pri nobenem motorju, ki bi bil obrabljen ali odpovedal, ker bi bil uporabljen v svojih višjih močnostnih nivojih.

Ali tuning ali čipi povzročajo kakršno koli škodo?

Nismo še videli nobene škode, ki bi jo povzročila uporaba naprave za odvajanje omejitev motorja.

Kaj lahko povzroči škodo ali obrabo motorja poleg vode in prahu?

Opazimo nekoliko višje stopnje obrabe pri motorjih, ki se uporabljajo s počasno kadenco v visokih prestavah, tako da se motor relativno počasi vrti, vendar poskuša dodati polno moč. Pedaliranje pri višji kadenci (rpm) je zagotovo boljše in bolj učinkovito za motor. Škodo lahko povzročijo udarci pedal in trki, toda to je vse! Motorji so praviloma zelo odporni, če jih lepo vzdržujete.

Kdaj naj opravim servis motorja?

Večina motorjev za e-kolesa niso predvideni servisi in ob suhem bodo trajali tisoče kilometrov. Motorji Yamaha in Impulse so izjema od tega pravila, saj imajo posebno mast, ki se obrabi ali posuši, kar lahko povzroči pretirano trenje in obrabo. Yamaha in Impulse ne dajeta priporočene razdalje za to, vendar bi po naših izkušnjah servisirali Yamaho, ki se uporablja izven ceste po 2.500 do 3.500 kilometrov, in če se uporablja na cesti, 5.000 do 6.500 kilometrov. Priporočali bi servis Impulse motorja najkasneje pri 2.500 kilometrih.

Ali lahko dobim več moči iz svojega motorja?

Trenutno to ni mogoče doseči na preprost način.

Ali lahko zamenjam svoj motor za novejši model?

V nekaterih primerih bi to bilo mogoče, vendar ne tako enostavno, kot se sliši. Motorji se lahko zelo razlikujejo od enega modela do drugega; velikost, vrsta gonila, velikost in položaj vijakov za montažo, vrsta in položaj vtiča za žično povezavo itd. Vse to se lahko spremeni, skupaj z združljivostjo z starejšimi baterijami in krmilniki. Če se spopadete s temi težavami, potem je običajno ceneje in lažje kupiti novo kolo.

Bosch

Vsi motorji Bosch so znotraj zelo različni. Pri diagnosticiranju ali oceni stroška za popravilo je zelo pomembno, da natančno vem, kateri motor imate. Zelo pogosto verjamete, da imate motor 3. generacije, ko dejansko imate motor 2. generacije. Upam, da vam bo ta stran pomagala pravilno prepoznati vaš motor.

Katera generacija je moj Bosch motor?

Generacija 1

Gen 1 Bosch “Classic” Line 50 Nm (2011 – 2014) Večinoma nameščen na cestna kolesa, vendar uporabljen tudi na nekaterih zgodnjih električnih gorskih kolesih, kot so Moustache in Haibike.
Bosch Gen 1 “Classic”

Generacija 2

  • Gen 2 Active Line 48 Nm 2014 – 2018 Večinoma nameščen na cestna kolesa. Zgodnji motorji so bili srebrne barve, poznejši pa črni.
  • Gen 2 Performance Line 50 Nm za prestavne pogone, 63 Nm za prestavne menjalnike 2014 – 2019 Nameščen na cestna kolesa in nekatera zgodnja električna gorska kolesa. Zgodnji motorji so bili srebrne barve, poznejši pa črni.
  • Gen 2 Performance Line CX 75 Nm 2017 – 2019 Večinoma nameščen na električna gorska kolesa, ki jih poganja Bosch, in nekaj cestnih koles. Ker je bil ta motor nameščen do leta 2019 in ga je neposredno nadomestil motor Bosch 4. generacije, se pogosto zamenjuje z motorjem za cestna kolesa 3. generacije.
    Bosch Gen2 Perfomance Line
    Bosch Performance Line CX

    Generacija 3
  • Gen 3 Active Line 40 Nm 2018 – Še vedno aktualen. Motor za cestna kolesa za vožnjo po ravnem, mestu in dolgo življenjsko dobo baterije.
  • Gen 3 Active Line Plus 50 Nm 2018 – Še vedno aktualen. Motor za cestna kolesa za mestno vožnjo s strminami. Enak motor, nekoliko več moči, vendar še vedno boljša poraba baterije.
  • Gen 3 Performance Line (ni na voljo v različici CX) 65 Nm 2018 – Še vedno aktualen. Motor za cestna kolesa za ture, tj. daljše višje vzpone. Prav tako je nameščen na nekaterih cestnih kolesih. (NI NAMEŠČEN NA GORSKA KOLESA) OPOMBA: Velik verižnik, ki ni uporabljen pri motorju 2. generacije
    Bosch Gen3 Active Line
    Bosch Gen3 Active Line(pozor na veliki verižnik)
    Generacija 4
  • Gen 4 Performance Line CX 75 Nm Motor za gorska kolesa. Pozneje nadgrajen na 85 Nm 2020 – Še vedno aktualen
  • Gen 4 Speed Line in Cargo Line motorji so tudi na voljo, vendar so vsi motorji zasnovani posebej za določeno nalogo in porabo baterije.
    Bosch Gen4 Perfomance Line CX

Ali moj Bosch motor zahteva redno vzdrževanje?

Motorji Bosch niso zasnovani za servisiranje in jih je treba popraviti le, če začnejo odpovedovati. Motorji so zatesnjeni za celotno življenjsko dobo in ob suhosti bodo delovali brez težav več kot 80.000 km.

Moj Bosch motor se sliši nekoliko grobo, ali naj nadaljujem vožnjo, dokler ne preneha?

Ne! Če med vožnjo slišite, da je vaš motor hrupen, je že prepozno! Ležaji so odpovedali, kroglice v ležaju se bodo hitro obrabljale; ko se obrabijo, postanejo manjše, kar povzroči, da se tesnila ležaja dvignejo s svojih mest, kar omogoča vodi ali umazaniji, da neposredno vstopita v motor! Vsi motorji e-koles se tako okvarijo, ko so ležaji obrabljeni, in to je domino učinek. Ne prezrite nobene spremembe v glasnosti vašega motorja, obstajajo meje, kar je mogoče popraviti.

Zakaj ležaji odpovejo, ali so slabe kakovosti?

Ležaji, nameščeni v večini motorjev Bosch, so izjemno visoke kakovosti in dobro tesnjeni, vendar čeprav se ležaj klasificira kot “tesnjen”, ni vodotesen! Največkrat so odporni na vodo in prah. To velja za 99% motorjev e-koles na trgu.

Zakaj motorjev za ebike ne zatesnijo pred vodo in umazanijo?

Zelo enostavno bi bilo zatesniti motor med fazo načrtovanja, vendar tesnila povzročajo trenje in trenje pomeni porabo baterije. Za proizvajalca bi bil komercialni samomor, če bi izdali motor, ki bi dosegel 10km manj od svojega konkurenta.

Moj motor škriplje, ali ležaji odpovedujejo?

Ležaji običajno ne škripljejo. Ležaji običajno ropotajo, mletijo, hrustajo občasno ali se zatikajo. Običajno ne škripljejo. Škripanje običajno povzročijo ena od naslednjih stvari:

  • Ohlapni vijaki motorja. To povzroči, da se aluminijasto ohišje motorja škriplje proti aluminijastemu okvirju.
  • Škripanje sedežne opore v okvirju (večina hrupa se prenaša po okvirju in izvira iz območja motorja).
  • Ohlapna gonilka
  • Če je nameščen pajek za verižnik (Gen 3 in 4), preverite vijake verižnika
  • Škripanje pedal
  • Če je nameščena vzmetna povezava, preverite škripanje vzmetnih povezav
  •  Ohlapna os zadnjega kolesa

Ali lahko dobim dodatna tesnila za svoj motor Gen 4?

Trenutno ni dodatne zaščite za motor Gen 4, vendar so že vgrajena nekatera precej dobra tesnila na tem motorju. Odvisno bo od vaše terenske vožnje, navad čiščenja, vremenskih razmer itd., kako pogosto jih je treba odstranjevati in ponovno mastiti.

Ali bo namestitev čipa poškodovala ali obrabila moj Bosch motor?

Nismo videli nobene škode, ki bi jo povzročila uporaba naprave za odstranitev omejitev na motorju.

Kaj lahko povzroči poškodbo ali obrabo mojega motorja, razen vode in prahu?

Opazimo nekoliko višje stopnje obrabe pri motorjih, ki se uporabljajo pri nizki kadenci v visokih prestavah, tako da se motor relativno počasi vrti, vendar poskuša dodati polno moč. Vrtljaji s višjo kadenco (obrati na minuto) so zagotovo boljši in učinkovitejši za motor. Poškodbe lahko povzročijo udarci pedal in padci, vendar to je to! Motorji so običajno zelo trpežni, če se za njih pravilno skrbi.

Kdaj naj opravim vzdrževanje mojega motorja?

Motorji Bosch niso mišljeni za servisiranje, če se ohranjajo suhi, bodo zdržali tisoče kilometrov.

Ali lahko dobim več moči iz svojega motorja?

Trenutno ne.

Ali lahko svoj motor zamenjam za novejši model?

V nekaterih primerih bi bilo to mogoče, vendar ne tako preprosto, kot se sliši. Motorji se lahko zelo razlikujejo od modela do modela; velikost, vrsta gonilke, velikost in položaj nosilnih vijakov, vrsta in položaj priključka za žično povezavo itd. Vse to se lahko spremeni, skupaj z združljivostjo s starejšimi baterijami in krmilniki. Če se spopadate s temi težavami, potem tudi z usklajevanjem verige, višino gonilke, položaj gonilke naprej in nazaj itd. Potem imate velikost zobnika, prestave itd. Običajno je na koncu dneva trenutno ceneje in lažje kupiti novo kolo.

Brose

Ali potrebuje moj motor redno vzdrževanje?

Motor Brose naj bi imel menjano pogonsko jermensko po 15.000 km. Preostanek motorja ni zasnovan za servisiranje in bi ga bilo treba popraviti samo, če začne odpovedovati.

Motor deluje v načinu pomoči pri hoji, vendar ne deluje, ko pedaliram?

To je običajno posledica okvare senzorja navora in ga je treba poslati k nam za zamenjavo senzorja navora.

Moja gred je težko obračati nazaj

To je običajno prvi znak, da se iglični valjčni ležaj gredi motorja zaradi rje ali nabiranja prahu ali peska začne uničevati.

Moj motor oddaja pokajoče, pokajoče ali škripajoče zvoke

Precej gotov znak, da enega od dveh sklopki ležajev motorja odpoveduje. Vsekakor je vredno preiskati, saj bo to povzročilo popolno izgubo pogona.

Moj motor nadaljuje z delovanjem, ko preneham s pedaliranjem

To se lahko zgodi iz enega od dveh razlogov:

  1. Iglični valjčni ležaj gredi motorja je močno obrabljen, se razgradi ali je kontaminiran. To povzroči, da postaneta gred motorja in nosilec verižnika (senzor navora) ena celota ali zelo težko se obračata neodvisno drug od drugega.
  2. Sklopki ležaj začenja odpovedovati in “zaponke” (majhni čeveljčki, ki zaklenejo ležaj) začenjajo zatikati ali zlepljati. Oba scenarija omogočata motorju nadaljevanje dodajanja moči, ker lahko vidi le, da se gred motorja še vedno vrti. To se lahko zgodi vse do hitrosti izklopa.
Impulse

Ali potrebuje moj motor redno vzdrževanje?

Ne, ti motorji niso zasnovani za redno vzdrževanje. Vendar je eden glavnih vzrokov za odpoved tega motorja mazivo, ki se uporablja za mazanje jeklenih zobnikov in prostih zobnikov. Zaradi tega obstajajo številne težave, in prej ko se to mazivo odstrani in zamenja z lažjim mazivom, bolje je.

Ali lahko popravite “Kalkhof clack”?

Da, težavo smo prepoznali in je popravljiva.

Zdi se, da postaja moj motor glasnejši?

To je precej običajno za ta motor in bi ga bilo treba čim prej obravnavati. Razlog za to in večino okvar tega motorja je mazivo (eno stvar, ki je Impulse nikoli niso spremenili!) V tem motorju sta dva kovinska zobnika, eden je majhen in trd, drugi pa je velik in zelo mehak. Trdi zobnik strga kovino iz mehkega zobnika, te kovinske ostružke pa se držijo maziva med zobmi zobnikov in začnejo nabirati in pritiskati na nosilne ležaje. Ta pritisk se počasi povečuje, saj se več kovinskih odpadkov nabira med zobmi, dokler se ne zruši manjši ležaj. To običajno ne traja predolgo.

Moji pedali občasno zdrsnejo in se zaskočijo?

To je običajno posledica staranja maziva, ki zlepi proste zobnike, tako da se ne morejo pravilno vklopiti s peresnico. Če se to pusti, bo to uničilo mehanizem prostega zobnika in jekleni pogonski zobnik za peresnico. To je velika škoda in bi ga bilo treba čim prej obravnavati.

Yamaha

Moj Yamaha motor se zdi, da postaja glasnejši ali trši s časom?

Yamaha običajno uporablja mazivo, ki se sčasoma posuši ali razprši. Po približno 2.400 km bi jih običajno bilo treba očistiti in osvežiti. To jih precej utiša. Seveda, če se začnejo ležaji odpovedovati, se bo tudi hrup povečal.

Moj Yamaha motor se zdi glasnejši v primerjavi z drugimi Yamaha motorji?

Kasnejši motorji Yamaha se zdijo nekoliko slabši za to, in ugotovili smo, da so nekateri povsem novi motorji imeli slabe ali poškodovane notranje ležaje. Običajno pa je to posledica slabega zobniškega vzajemnega delovanja, kar se včasih da odpraviti z menjavo zobnikov, vendar to ni praktično popravilo.

Moj Yamaha motor prikazuje kodo napake 34 ali 64, ali katero koli napako senzorja navora.

To je običajno napaka na tiskani vezji (PCB) in je običajno dober znak, da je PCB odpovedal. Na srečo zdaj imamo zaloge Yamaha PCB-jev.

Je Giant SyncDrive Yamaha motor?

Motorji Giant SyncDrive so v osnovi standardni Yamaha motorji z Giant programsko opremo. Kakršno koli mehansko težavo s Giant Yamaha motorji lahko popravimo tako kot Yamaha. Ne moremo pa dobavljati PCB plošč za motorje Giant SyncDrive.

Imam Giant SyncDrive in motor je odpovedal, ali lahko namestim običajen Yamaha motor?

Ne. Giant je to možnost onemogočil, ker vztraja, da mora Giantova baterija in Giantov krmilnik videti ali komunicirati z Giantovim motorjem. Brez enega od teh delov v verigi nič ne deluje.

Čutim zračnost v gredi mojega Yamaha motorja!

Čutiti bi morali 1 mm lateralne zračnosti (tj. potisnite in potegnite gred motorja). To ni posledica aksialne zračnosti ležaja. Ne bi smeli čutiti nobene radialne zračnosti (tj. dvigovanje in spuščanje gredi motorja).

Kako prepoznam, kateri model Yamaha imam?

Če je bilo vaše kolo izdelano pred letom 2020, si oglejte, kako se pedalne ročice povezujejo z motorjem. To bo ISIS drive ali kvadratni pogon. Če vaš motor uporablja sistem ISIS drive, bi moral biti model PW-X ali PW-X2. Če vaš motor uporablja kvadratni pogon, bi moral biti model PW, PW-SE, (Kasnejši motorji so PW-ST, PW-TE ali PW-CE). Morda boste morali bolj natančno določiti svoj motor, kar lahko storite tako, da nam posredujete številke, ki jih najdete na srebrni nalepki na dnu motorja.

                

Na slikah prikzano po vrsti:
1)ISIS Drive
2)X0S70 prikazuje tip/model motorja
3)Square Drive

Moj motor škriplje pri vsakem poganjanju pedala Moj motor drsi ali preskakuje

To je zelo pogost simptom obrabljene verige ali verižnikov, običajno ne motorja (razen spodnjega primera). Ta težava se običajno pojavi po zamenjavi verige brez zamenjave verižnikov ali obratno. Na električnem kolesu potiskate 3 ali 4 stokrat več moči skozi pogonski sklop, kar bo pokazalo težave, ki se običajno ne bi pojavile na običajnem kolesu.

Moji pedali občasno zdrsnejo in se zaskočijo?

To je običajno posledica staranja maziva, ki zlepi proste zobnike, tako da se ne morejo pravilno vklopiti z ¨račno¨. Če se to pusti, bo to uničilo mehanizem prostega zobnika in jekleni pogonski zobniški zobnik za ¨račno¨. To je velika škoda in bi ga bilo treba čim prej obravnavati.