Moj motor škriplje, ali so to ležaji?
Ležaji običajno ne škripajo. Ko ljudje pripeljejo kolesa k nam s temi zvoki, so razlogi, ki smo jih doslej našli za škripanje ali pokanje motorjev vseh vrst: ohlapni vijaki motorja, (povzročijo škripanje motorja ob okvirju), ohlapni vijaki verižnika na pajku, ohlapne ročice gonilk, škripanje pedala, škripanje sedežne opore, škripanje povezav zadnjega vzmetenja, ohlapen verižnik spredaj (običajno napačen tip verižnika za Bosch ali obrabljeni nosilci pajka za Yamaha). Ohlapni špice v zadnjem kolesu ali škripanje osi zadnjega kolesa. (ko rečemo ohlapno, ne mislimo, da niso zategnjene, ampak niso dovolj tesno zategnjene, da bi preprečile škripanje).
Ali je moj motor vodoodporen?
Odgovor je verjetno ne. Trenutno bi bila komercialna samomor za proizvajalce motorjev e-koles, da bi pravilno zatesnili motor, saj bi to privedlo do dodanega trenja in zmanjšane doseg baterije. To ni videti dobro na primerjalnih grafikonih, ko ljudje odločajo, o nakupu e-kolesa. Večina trenutnih kolesarskih motorjev se zanaša na tesnila prašnih tesnil namesto na kakršna koli posebna tesnila pred vodo. Ta situacija je dovolj dobra za večino cestnih koles, vendar bodo kolesa, uporabljena izven ceste, težavna.
Kako lahko zaščitim svoj motor pred vdorom vode?
Za nekatere motorje obstajajo izdelki po meri, vendar ne za vse. Obstaja tudi nekaj preprostih korakov, ki lahko pomagajo: Kolo operite pokonci, ne na boku. Shranjujte kolo pokonci, na suhem mestu. Če prevažate kolo za vozilom, poskrbite, da bo motor pokrit, če so ceste mokre. Ne usmerjajte vodnega curka v motor, zlasti na območje gonilne gredi. Ne prečkajte nobene vode globlje od dna motorja.
Če voda pride v moj motor, ali se bo posušila?
Yamaha ima majhno dihajočo membrano, ki omogoča, da se motor sčasoma posuši. Če je vode več kot kapljica, bo motor v težavah. Večina drugih motorjev nima te majhne membrane, in ko je voda znotraj, ne more pobegniti. (motorji niso zagotovo zasnovani za vlago katere koli vrste znotraj njih).
Moja gonilka se včasih zatika, ko potiskam kolo iz garaže?
To je zato, ker je voda vstopila v ležaj med pranjem ali vožnjo. Voda bo zarjavela krogle ležaja na ležajni stezi. To običajno pomeni začetek konca za ležaj.
Ali je v redu, če dam nekaj olja na ležaje ali v gonilko?
Ne! Če menite, da morate dati olje na ležaje, že nekaj ni v redu in zahteva pozornost. Poleg tega ti motorji niso zasnovani za vsebovanje olja znotraj. To lahko povzroči težave s špranjskimi ležaji, vezji, premazi in mazivi. Predvsem pa ustvari zmes masti in olja ki preide tam kjer ne sme biti ničesar in zamaže površine, katere morajo biti čiste. Tudi če kapljate le nekaj kapljic občasno, se bo sčasoma kopičilo.
Ali vožnja v načinu turbo povzroča dodatno obrabo ali poškodbe motorja?
Način ¨turbo¨ ali ¨naj večja pomoč¨ dodaja nekoliko več moči skozi pogonski sklop in zato bo motor morda obrabljen morda nekaj kilometrov hitreje kot pri nekaterih nižjih močnostnih nivojih, vendar po resnici nismo opazili nobene razlike pri nobenem motorju, ki bi bil obrabljen ali odpovedal, ker bi bil uporabljen v svojih višjih močnostnih nivojih.
Ali tuning ali čipi povzročajo kakršno koli škodo?
Nismo še videli nobene škode, ki bi jo povzročila uporaba naprave za odvajanje omejitev motorja.
Kaj lahko povzroči škodo ali obrabo motorja poleg vode in prahu?
Opazimo nekoliko višje stopnje obrabe pri motorjih, ki se uporabljajo s počasno kadenco v visokih prestavah, tako da se motor relativno počasi vrti, vendar poskuša dodati polno moč. Pedaliranje pri višji kadenci (rpm) je zagotovo boljše in bolj učinkovito za motor. Škodo lahko povzročijo udarci pedal in trki, toda to je vse! Motorji so praviloma zelo odporni, če jih lepo vzdržujete.
Kdaj naj opravim servis motorja?
Večina motorjev za e-kolesa niso predvideni servisi in ob suhem bodo trajali tisoče kilometrov. Motorji Yamaha in Impulse so izjema od tega pravila, saj imajo posebno mast, ki se obrabi ali posuši, kar lahko povzroči pretirano trenje in obrabo. Yamaha in Impulse ne dajeta priporočene razdalje za to, vendar bi po naših izkušnjah servisirali Yamaho, ki se uporablja izven ceste po 2.500 do 3.500 kilometrov, in če se uporablja na cesti, 5.000 do 6.500 kilometrov. Priporočali bi servis Impulse motorja najkasneje pri 2.500 kilometrih.
Ali lahko dobim več moči iz svojega motorja?
Trenutno to ni mogoče doseči na preprost način.
Ali lahko zamenjam svoj motor za novejši model?
V nekaterih primerih bi to bilo mogoče, vendar ne tako enostavno, kot se sliši. Motorji se lahko zelo razlikujejo od enega modela do drugega; velikost, vrsta gonila, velikost in položaj vijakov za montažo, vrsta in položaj vtiča za žično povezavo itd. Vse to se lahko spremeni, skupaj z združljivostjo z starejšimi baterijami in krmilniki. Če se spopadete s temi težavami, potem je običajno ceneje in lažje kupiti novo kolo.