Kako pripraviti kolo pred vožnjo

3 februarja, 2022

1 Počistimo

Redno čiščenje pomaga podaljšati življenjsko dobo vašega kolesa in njegovih delov. Preden se odpravite ven (ali še bolje, po vsaki vožnji), vzemite vlažno krpo in obrišite kolo, pri čemer se osredotočite na področja, kjer se nabira umazanija in maščoba. Bodite posebno pozorni na zavore, verigo, zadnji verižnik in zadnji menjalnik. Prvi korak je, da dobro obrišete verigo. To bo umazalo vašo krpo, vendar je vredno. Umazanija se nabere na verigi in se razširi na verižnike in zadnji menjalnik. Za razmaščevanje lahko uporabite tudi razmaščevalec za kuhinjski štedilnik. Na krpo nanesete razmaščevalec in pobrišete verigo, verižnike in zadnji menjalnik kjer je to potrebno. Naj pogosteje maščoba ne nabira na tistih dveh koleščkih na zadnjem menjalniku.

2 Podmažemo

Takoj po čiščenju obvezno ponovno namažite vse gibljive dele. Kadar uporabimo razmaščevalec odstranimo mazivo katero zmanjšuje trenje in podaljšuje življensko dobo komponent. Za verigo uporabimo mazivo namnjeno verigi, če pa ga nimamo na razpolago lahko uporabimo domače sončnico olje, to bo bolje kot nič, tudi razni testi so pokazali da je učinkovito nadomestilo. Na vsak člen verige nanesemo kapljico maziva, kadar so vsi členi podmazani zavrtimo pedale za nazaj tako da naredi veriga nekaj krogov. Na koncu s krpo primemo verigo in jo pobrišemo odvečnega maziva. Pomembno je, da mazivo je med členki verige.

3 Preverimo tlak

Pred vožnjo se prepričajte, da so vaše pnevmatike pravilno napolnjene. Na platišču je napisano koliko je optimalen tlak. Optimalen tlak bo poskrbel za boljšo odzivnost kolesa in nam dal dober občutek med vožnjo.

4 Preverimo zavore

Preden se odpravite na vožnjo preverite kakšno moč imajo zavore. Stisnemo zavorno ročico(vsako posebej) in porinemo kolo naprej in nazaj, če že po tem enostavnem testu začutimo da zavore popuščajo to je znak da je nekaj narobe z zavorami. Prvo pregledamo zavorne ploščice, če imamo diske. Zavorne gumice v primeru V-Brake zavor. Če obraba je vidna moramo jih zamenjati. V primeru, da ni vidne obrabe pa bo potrebno nastaviti zavore. Če sami niste vešči pri tem delu svetujem obisk serviserja koles, taka nastavitev vzame malo časa in ni preveč draga, vam pa zagotavlja varno kolesarjenje.